DanielT Žádný komentář
SPORTOVNÍ MARKETING: Jak se dělá dostihový marketing se mohli dozvědět delegáti na mezinárodní konferenci dostihových autorit IFHA (International Conference of Horseracing Authorities) v Paříži, konaném 6. října 2014. Za účasti 49 zemí z celého světa českou republiku reprezentovali prezident Jockey Clubu ČR ČR Jiří Charvát a sekretář Jockey Clubu ČR Martina Krejčí.
Podle zprávy prezentované na www.dostihovy-svet.cz si odvážejí cenné zkušenosti. Snad ale nikoho by nemělo překvapit, že je něco jako sportovní marketing podmínkou úspěchu. Již fakt, že na konferenci přednášeli David Sternberg z fotbalové „továrny“ Manchester United a Wolfgang Breyer z BMW ukazuje, že si skutečná špička dostihového světa nechá poradit i od úspěšných na jiném poli působení. Jenže přeci toto nemůže být žádné překvapení. Pokud by se tedy někdo na JCČR skutečně zabýval marketingem celého sektoru koní ?!!
Nicméně je smutné, že ve výsledku si prezident JCCŘ klade naivní a pro naši generaci nemožné cíle. A to abychom byli jako český dostihový svět uznávaní a pohlaváři jiných autorit o nás věděli, že existujeme. Jako výstup z konference to působí dost “male”. Kdy malý touží po tom, aby si jej velký “všímal”. Snaha o tento cíl vyznívá jako z dětské mateřské školky, protože na vysoké škole se již studenti učí, že cíle mají být reálné, dosažitelné, specifické, měřitelné a hlavně časově uskutečnitelné.
Tedy zpráva prezidenta JCČR působí opět smutně, protože zkušenosti, od kterých se mohla “naše” delegace poučit vypadá, že jsou nepochopeny a nereflektují, že ČR je v Evropě, a nikoliv v Asii. Proč by tyto informace nemohli být inspirací, proč by se nemohl každý zde pozastavit a přiznat, že těmto cílům lze dosáhnout jen tehdy, když zde poroste profesionalita, nikoliv domýšlivost a ješitnost. Vždyť se neobjevuje Amerika, ale opět skutečnost, že všechny úspěchy jsou vykoupeny systematickou koncepční prací začínající vlastním chovem koní a konče orientací na zákazníka !! To by se však “koňáci” u nás museli umět dohodnout. Ale když se při posledním dostihovém dni ve Velké Chuchli mělo podepsat memorandum o společném postupu při naplňování koncepce chovu koní v ČR, byl tento jedinečný akt jednoty nakonec odvolán. Proč ? Kde jaký rádoby (ne)uznaný ředitel neuznale neuznal, že jeho jméno není dostatečně vyzdviženo na papíře a nikdo s ním nemluvil a bla bla bla … Nelze se pak divit, že o nás nikdo neví, když se neumíme s nadhledem domluvit, aniž by se bez ješitnosti upřednostňovala tolik důležitá jednota celého sektoru nad malostí jednotlivce. Tuto jednotu pak vidí svět, asi jako zahraniční politiku státu.
A věřte tomu, že dokud nebudou právě třeba dostihy světem jak pro rodiny s dětmi, tak prestižním zázemím především pro majitele koní a v neposlední řadě s kvalitním profesionální servisem pro trenéry a jejich koně, nemáme důvod si myslet, že bychom někdy oslovili třeba takové majitele a trenéry ze zahraničí, aby u nás chtěli startovat se svými koňmi a tvořit tak grupové dostihy.
Problematika je mnohem složitější, ale u kultivace zdejšího prostředí to začíná, svět kolem nás by neměl být konkurencí, ale inspirací. Alespoň dokud se inspirace nezačne postupně mravenčí prací realizovat v konkurenceschopnost.