CÍLENÝ MARKETING jako sdílená zkušenost úspěchu a “jednota” v sektoru koní !

DanielT Žádný komentář

SPORTOVNÍ MARKETING: Jak se dělá dostihový marketing se mohli dozvědět delegáti na mezinárodní konferenci dostihových autorit IFHA (International Conference of Horseracing Authorities) v Paříži, konaném 6. října 2014. Za účasti 49 zemí z celého světa českou republiku reprezentovali prezident Jockey Clubu ČR ČR Jiří Charvát a sekretář Jockey Clubu ČR Martina Krejčí.

Podle zprávy prezentované na www.dostihovy-svet.cz si odvážejí cenné zkušenosti. Snad ale nikoho by nemělo překvapit, že je něco jako sportovní marketing podmínkou úspěchu. Již fakt, že na konferenci přednášeli David Sternberg z fotbalové „továrny“ Manchester United a Wolfgang Breyer z BMW ukazuje, že si skutečná špička dostihového světa nechá poradit i od úspěšných na jiném poli působení. Jenže přeci toto nemůže být žádné překvapení. Pokud by se tedy někdo na JCČR skutečně zabýval marketingem celého sektoru koní ?!!

Screen Shot 2014-10-30 at 07.04.06

Nicméně je smutné, že ve výsledku si prezident JCCŘ klade naivní a pro naši generaci nemožné cíle. A to abychom byli jako český dostihový svět uznávaní a pohlaváři jiných autorit o nás věděli, že existujeme. Jako výstup z konference to působí dost “male”. Kdy malý touží po tom, aby si jej velký “všímal”. Snaha o tento cíl vyznívá jako z dětské mateřské školky, protože na vysoké škole se již studenti učí, že cíle mají být reálné, dosažitelné, specifické, měřitelné a hlavně časově uskutečnitelné.

Tedy zpráva prezidenta JCČR působí opět smutně, protože zkušenosti, od kterých se mohla “naše” delegace poučit vypadá, že jsou nepochopeny a nereflektují, že ČR je v Evropě, a nikoliv v Asii. Proč by tyto informace nemohli být inspirací, proč by se nemohl každý zde pozastavit a přiznat, že těmto cílům lze dosáhnout jen tehdy, když zde poroste profesionalita, nikoliv domýšlivost a ješitnost. Vždyť se neobjevuje Amerika, ale opět skutečnost, že všechny úspěchy jsou vykoupeny systematickou koncepční prací začínající vlastním chovem koní a konče orientací na zákazníka !! To by se však “koňáci” u nás museli umět dohodnout. Ale když se při posledním dostihovém dni ve Velké Chuchli mělo podepsat memorandum o společném postupu při naplňování koncepce chovu koní v ČR, byl tento jedinečný akt jednoty nakonec odvolán. Proč ? Kde jaký rádoby (ne)uznaný ředitel neuznale neuznal, že jeho jméno není dostatečně vyzdviženo na papíře a nikdo s ním nemluvil a bla bla bla … Nelze se pak divit, že o nás nikdo neví, když se neumíme s nadhledem domluvit, aniž by se bez ješitnosti upřednostňovala tolik důležitá jednota celého sektoru nad malostí jednotlivce. Tuto jednotu pak vidí svět, asi jako zahraniční politiku státu.

A věřte tomu, že dokud nebudou právě třeba dostihy světem jak pro rodiny s dětmi, tak prestižním zázemím především pro majitele koní a v neposlední řadě s kvalitním profesionální servisem pro trenéry a jejich koně, nemáme důvod si myslet, že bychom někdy oslovili třeba takové majitele a trenéry ze zahraničí, aby u nás chtěli startovat se svými koňmi a tvořit tak grupové dostihy.

Problematika je mnohem složitější, ale u kultivace zdejšího prostředí to začíná, svět kolem nás by neměl být konkurencí, ale inspirací. Alespoň dokud se inspirace nezačne postupně mravenčí prací realizovat v konkurenceschopnost.

Gambling Tips with Kenny Mayne from Kenny Mayne

Na závěr je dobré si všimnout, jak probíhá marketing před konající se špičkou BREEDE`S CUP v Sanata Anitě (CA). Přiložené video je humorné, prezentuje jí široce známá sportovní osobnost komentátor Kenny Mayne, který představuje dostihového diváka připravující se na svůj “tip” v breedes cupu. Celý klip naznačuje vysokou úroveň dostihového průmyslu, prostředí stačí k tomu, aby se i divák cítil výjimečně. A takové malé věci, že dostane zdarma colu a párek (byť si je nezaslouží) jej i při neúspěchu při vsazení na koně motivuje přijít opět a vsadit si znovu. Nemyslí se tím, aby se zde zdarma rozdávali párky, neb v chuchli na dráze je asi ten párek to jediné, čím se lze obsloužit, ale jde o celkový profesionální přístup. Tento totiž je podmínkou nutnou, nikoliv postačující, pro získání podvědomí ve společnosti již zavedených autorit.

A jsme profesionálové ? No, na příkladu odmítnutí podepsat memorandum o společném naplňování koncepce chovu koní ze strany některých chovatelských institucí a ředitele hřebčína Kladrub je vidět, že zatím jsme jen amatéři a zájmový kroužek !

Share on Facebook

Přidat komentář

*